Ciekawostki techniczne zastosowane w modelu okrętu podwodnego ORP Orzeł, w skali 1;50 budowanego przez Mariana z Kanady

WTC przedział wodoszczelny modelu

pompka balastowa  12V wysokociśnieniowa , jej zadaniem jest wtłoczyć do zbiornika wodę jednocześnie sprężając znajdujące tam powietrze, w przypadku awarii i zaniku napięcia, zawór wodny otwiera się i sprężone przez pompkę powietrze wypchnie wodę ze zbiornika na zewnątrz, model wynurzy się. w/w metoda stosowana przez modelarzy z Australii

Widoczne wyrzutnie torped na górze mechanizm chowania i poruszania dziobowych sterów głębokosciowych.

działające modele torped pneumatycznych, oraz wyrzutnie

torpedy będą wystrzeliwane z WT za pomocą sprężonego powietrza, podanego do rur WT widocznym na dole mosiężnym króćcem, po opuszczeniu wyrzutni, sprężone w torpedzie powietrze będzie uchodzić poprzez otwarty wylot dyszy, poruszając model torpedy, pozostawiając na powierzchni wody piękny ślad

poniżej widoczny zaworek do naładowania torpedy sprężonym powietrzem

widok kadłuba ORP Orzeł

 

Poniżej konstruktor wyjaśnia zasadę działania otwieranych klap torpedowych, widoczne na górze blaszki magnetyczne, są pomysłem Mariana, na uniemożliwienie oddania niekontrolowanego strzału torpedowego, przy zamkniętych klapach torpedowych

 I klapy zamknięte, wszystko oczywiście sterowanie radiem

mechanizmy popychaczy steru kierunku, i rufowych sterów głębokości

 Tylko pozazdrościć Marianowi wzorowego porządku w warsztacie

Poniżej widok mechanizmu chowającego dziobowe stery głębokościowe i poruszającego nimi, z przodu mosiężny króciec, do pneumatycznego otwierania klap torpedowych

 

pięknie wysunięte stery głebokości

Widok tego samego z boku

 Marian wielki szacunek za tak precyzyjną pracę