Bazując na laminatowym kadłubie ORP Orła w skali 1:50 Dareus zaczął realizować swoje marzenie ,

wykonania modelu tego okrętu w opcji pływającej. Poniżej foty z poprawienia i wykończanie kadłuba ,

oraz z montowania aparatury r/c

rufowe stery głebokościowe

Wykonanie steru kierunkowego

teraz proces dopieszczania kadłuba

Pięknie z detalami odwzorowany kiosk okrętu

próby nawiercania ogromnej ilości otworów przelewowych pokładu

to wszystko Dareus wykonał ręcznie

poszczególne fragmenty kadłuba

 

 kilkaset otworów precyzyjnie powierconych w pokładzie

przymierzanie desek pokładu

wyszły pięknie

więcej zdjęć w galerii

 

 Wykonanie przedziału wodoszczelnego WTC dla modelu ORP Orzeł w skali 1:50

 

Na warsztacie  model ORP Orzeł,   Całe wnętrze okrętu będzie przystosowane do ogólnie dostępnych

materiałów modelarskich. Zakładam  uproszczenie budowy, aby  średnio zaawansowany modelarz mógł

to wszystko zmontować bez udziału tokarek, frezarek CNC i całej reszty. Ambitne plany, ale są szanse

na powodzenie. Jednak, jako takie doświadczenie mam w budowie O.P. i na tym się opieram. Jeśli się nie uda to

trudno,

wywarzanie wodoszczelnej rury WTC

 

 

 Płyta czołowa wykonana z plexi z otworami wyjściowym na 2 serwa, 2 wały napędowe oraz otwory wodne.

 Płyta główna wykonana maszynowo, z miejscami do montażu serw, zbiornika balastowego i reszty osprzętu.

Obok elementy pneumatyczne, które będą zamontowane w okręcie, niezbędne do poprawnego funkcjonowania modelu

Widok na "modelarnię" czy jak kto woli obecnie stocznię...magazyn "okrętów" i całej reszty złomu :-)

śrubki i oringi do zamontowania w dwóch modelach ORP Orzeł ....no jest trochę tego złomu:-) i to nierdzewka A2

 tłoki do zbiornika balastowego , ten blize jest już zeszlifowany to wymiaru nominalnego

  pasowanie :dekla i płyty do kadłuba

 a oto pierwsze pasowanie WTC i jego dekielka ,szczegóły konstrukcyjne nieujawnione.

   gumowy tłoczek pasowany do balastu ...ciekawe jak to zadziała:-)

  2010-03-05

    wycinanki łowicko-laserowe....sprawdzam co to warte,może się uda "wyposażyć" każdy modeli w toto....

 przekładnia  główna jednego z silników ( bo jak w oryginale będą dwa)

  przekładnia zamocowana do dekielka wraz z chłodzeniem wodnym silnika.

Powyżej częsć przednia WTC widać 2 serwa sterów głebokościowych i wyjście do czujnika cisnienia

fragment elektroniki i mechaniki w tłokowym systemia zanurzania się tłok Engela

serwa steru kierunku i ryfowego steru głąbokości , oraz regulator silników

przeguby wałów napędowych śrub, oraz popychacze steru kierunku i głębokości wraz z uszczelnieniami

 pasy rzepy mocujące WTC do kadłuba

 balastowy system tłokowy w całej okazałości

 tłok od spodu

 silniki napędowe wraz z przekładniami

czujnik zanurzania się sprzężony ze sterownikiem BTS-2

dzisiaj w zacząłem popełniać działko Boforsa 40 mm a właściwie jego lufy

 więcej zdjęć w galerii

 

 

 jak sie polakieruje to będą piękne, problem z zamocowaniem do reszty działka zbyt małe detale

powoduja odlutowanie poprzednich elementów podczas montażu, lutowania

 a poniżej warsztat oklejony fotami i rysunkami Boforsa

  

 więcej zdjęć w galerii

 

                 

 

                      

 

 

 

 

"