Bazując na laminatowym kadłubie ORP Orła w skali 1:50 Dareus zaczął realizować swoje marzenie ,
wykonania modelu tego okrętu w opcji pływającej. Poniżej foty z poprawienia i wykończanie kadłuba ,
oraz z montowania aparatury r/c
rufowe stery głebokościowe
Wykonanie steru kierunkowego
teraz proces dopieszczania kadłuba
Pięknie z detalami odwzorowany kiosk okrętu
próby nawiercania ogromnej ilości otworów przelewowych pokładu
to wszystko Dareus wykonał ręcznie
poszczególne fragmenty kadłuba
kilkaset otworów precyzyjnie powierconych w pokładzie
przymierzanie desek pokładu
wyszły pięknie
Wykonanie przedziału wodoszczelnego WTC dla modelu ORP Orzeł w skali 1:50
Na warsztacie model ORP Orzeł, Całe wnętrze okrętu będzie przystosowane do ogólnie dostępnych
materiałów modelarskich. Zakładam uproszczenie budowy, aby średnio zaawansowany modelarz mógł
to wszystko zmontować bez udziału tokarek, frezarek CNC i całej reszty. Ambitne plany, ale są szanse
na powodzenie. Jednak, jako takie doświadczenie mam w budowie O.P. i na tym się opieram. Jeśli się nie uda to
trudno,
wywarzanie wodoszczelnej rury WTC
Płyta czołowa wykonana z plexi z otworami wyjściowym na 2 serwa, 2 wały napędowe oraz otwory wodne.
Płyta główna wykonana maszynowo, z miejscami do montażu serw, zbiornika balastowego i reszty osprzętu.
Obok elementy pneumatyczne, które będą zamontowane w okręcie, niezbędne do poprawnego funkcjonowania modelu
Widok na "modelarnię" czy jak kto woli obecnie stocznię...magazyn "okrętów" i całej reszty złomu :-)
śrubki i oringi do zamontowania w dwóch modelach ORP Orzeł ....no jest trochę tego złomu:-) i to nierdzewka A2
tłoki do zbiornika balastowego , ten blize jest już zeszlifowany to wymiaru nominalnego
pasowanie :dekla i płyty do kadłuba
a oto pierwsze pasowanie WTC i jego dekielka ,szczegóły konstrukcyjne nieujawnione.
gumowy tłoczek pasowany do balastu ...ciekawe jak to zadziała:-)
2010-03-05
wycinanki łowicko-laserowe....sprawdzam co to warte,może się uda "wyposażyć" każdy modeli w toto....
przekładnia główna jednego z silników ( bo jak w oryginale będą dwa)
przekładnia zamocowana do dekielka wraz z chłodzeniem wodnym silnika.
Powyżej częsć przednia WTC widać 2 serwa sterów głebokościowych i wyjście do czujnika cisnienia
fragment elektroniki i mechaniki w tłokowym systemia zanurzania się tłok Engela
serwa steru kierunku i ryfowego steru głąbokości , oraz regulator silników
przeguby wałów napędowych śrub, oraz popychacze steru kierunku i głębokości wraz z uszczelnieniami
pasy rzepy mocujące WTC do kadłuba
balastowy system tłokowy w całej okazałości
tłok od spodu
silniki napędowe wraz z przekładniami
czujnik zanurzania się sprzężony ze sterownikiem BTS-2
dzisiaj w zacząłem popełniać działko Boforsa 40 mm a właściwie jego lufy
jak sie polakieruje to będą piękne, problem z zamocowaniem do reszty działka zbyt małe detale
powoduja odlutowanie poprzednich elementów podczas montażu, lutowania
a poniżej warsztat oklejony fotami i rysunkami Boforsa
"