{tab= przebieg prac z budowy modelu}

Orzeł, nasz najsłynniejszy okręt podwodny fascynował mnie od dawna,  w sumie wykonałem 6 modeli tego okrętu,

- karton z MM skala 1:125,

-karton MM skala 1:100

- karton A Haliński skala 1:100

- laminat - skala 1:100

-laminat skala 1:72

 i ostatni model Laminat skala 1:50

 zaczęło się jak zwykle od powiększenia elementów szkieletu, ponaklejaniu go na sklejkę, wycięciu i sklejenie szkieletu

następnie gips+ szlifowanie+ gips+ szlifowanie, i tak przez tydzień 

już nawet laik rozpozna z powstającego kształtu kadłuba nasz najsłynniejszy okręt podwodny.

 Orzeł posiada niespotykanie piękne linie kadłuba i kiosku,

na focie widać pogipsowane kopyta Orła w skali 1:72 i Sępa w skali !;50

A tu mała stocznia pierwsze kopyto Seehunta skala 1:24, następnie kopyto miniaturki XE, również 1:24 z tyłu Orzeł i Sęp w/w kopyta są pryśnięte szpachlą natryskową

na fotach powyżej kopyto Orła dopieszczone papierkiem 600, i pryśnięte ponownie szpachlą podkładową

Powyżej  kopyto wypolerowane, pryśnięte lakierem i następnie zawoskowane + polerka jakieś 8 razy

 teraz wykonujemy kołnierze do przyszłego podziału formy  połowę kiosku i kadłuba pokrywamy czarnym żelkotem technicznym+utwardzacz

a następnie laminujemy kiosk i kadłub

powyżej gotowe kioski Orła i Sępa częściowo jeszcze w formie.

Kadłub Orła jeszcze częściowo w formie

kadłub Orła sklejony zaraz po wyjęciu go z formy

i kiosk widoczne bulaje, drzwi, wejściówka i nity poszycia.

 

 gotowy kadłub, przygotowany do malowania wygląda tak.